بازاریابی ایمیل یا email marketig  و نقش آن در کسب کار های آنلاین 

بازاریابی ایمیل از زمان معرفی اینترنت به جهان تبدیل به یک ابزار ضروری در کسب و کارها شده است. با این حال برخی شرکت ها  که از طریق ارسال  ایمیل های تبلیغاتی زیاد و اسپم  که برای ما میفرستند پست الکترونیک ما را پر کرده اند  . این ایمیل ها واقعا بد و نفرت انگیز هستند که هیچ توجهی به آنها نمی کنیم. این مقاله به دنبال توضیح این موضوع است که  ایمیل مارکتینگ چیست ؟  چرا شرکت ها باید از آن استفاده کنند و چگونه باید ایمیل مارکتینگ انجام دهند ، نوشته شده است .

بازاریابی ایمیل یک نوع بازاریابی مستقیم است که از طریق پست الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای ارتباط پیام های تجاری یا جمع آوری اطلاعات به مخاطبان استفاده می شود. در بیشتر موارد، هر ایمیل ارسال شده به یک مشتری بالقوه یا فعلی میتواند بازاریابی ایمیل باشد. با این حال، هدف های معمولا برای ارسال ایمیل :

  • ارسال ایمیل با هدف ارتقاء روابط یک کسب و کار با مشتریان فعلی یا قبلی خود و تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار.
  • ارسال ایمیل با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید چیزی ویژه به طور سریع و در همان روز  .
  • اضافه کردن آگهی به ایمیل های ارسال شده توسط شرکت های دیگر به مشتریان خود .

بازاریابی ایمیل دارای مزایای کلیدی نسبت به بازاریابی پست الکترونیکی سنتی، از جمله موارد زیر است :

  • بازده دقیق سرمایه گذاری می تواند ردیابی شود و زمانی که به درستی انجام شود، ثابت شده است . بازاریابی ایمیل اغلب به عنوان مؤثر ترین تاکتیک بازاریابی آنلاین در  بازاریابی جستجو به شمار می رود .
  • تبلیغ کنندگان می توانند تعداد قابل توجهی از ایمیل  مشترکین را دریافت کنند که تصمیم دارند ارتباطات ایمیلی را در مورد موضوعات مورد علاقهشان دریافت کنند.
  • بیش از نیمی از کاربران اینترنت در روز معمولا به  بررسی یا ارسال ایمیل  میپردازند .
  • ایمیل ها اجازه می دهد تا بازاریابان دیجیتال  به مشتریان  پیام های شخصی، مرتبط و پویا  ارسال کنند.
  • ایمیل های معاملاتی به کسب و کار آنلاین اجازه می دهد به طور خودکار به حوادث و رخداد هایی که برای کاربر در وب سایت یا اپلیکیشن رخ میدهد اطلاع رسانی کند مانند پرداخت های موفق ، پشتیبانی و خالی بودن شارژ حساب و …

معایب بازاریابی ایمیل، میزان ارسال  اسپم ها توسط نرم افزار های ارسال ایمیل است که مخاطبین ایمیل  را کاهش می دهد ، که تاثیر منفی بر میزان ارسال ایمیل ها را دارد. این تا حدودی با ایده ایمیل “انتخاب” در برداشته شده است، جایی که مصرف کننده موافقت خود را با دریافت ایمیل ها و در نتیجه حذف ایده دریافت ایمیل های غیر رسمی را اعلام و حدف می کند. در حالت ایده آل ایمیل هایی را که مربوط به هر گیرنده شخصی هستند و یا شرکت های که به آن ها نیاز دارید نگه میدارید و اشتراک بقیه را لغو میکنید .

بنابراین پرسش های  چرا و چگونه باید بازاریابی ایمیل را انجام داد به وجود می آید ؟ خوب، در اینجا چند اندیشه در مورد این موضوع وجود دارد .

چرا ایمیل مارکتینگ  ؟

  • هزینه : بازاریابی ایمیل چقدر است ؟ در مورد این موضوع 2 راه وجود ندارد . اینکه شما ایمیل های تبلیغاتی خود را خودتان ارسال کنید  یا از طریق یک آژانس بازاریابی ایمیل انجام دهید.
  • موفقیت : ایمیل ها می تواند به طور خاص ، مصرف کننده ایده آل را هدف قرار دهد . با این مفهوم در ذهن، همراه با هزینه صرفه جویی در ایمیل، جای تعجب نیست که ROI ( بازاریاب  ایمیل) اغلب استراتژی های بازاریابی مستقیم را از آب می کشد – ترفند این است که شما باید آن را درست کنید!
  • اندازه گیری و انعطاف پذیری : امروز کار ساده ای است که ایمیل هایی که برای ما ارسال میشود را دنبال و آنلایز کرد  و به درستی به آنها پاسخ داد . این مهم برای این مورد استفاده میشود که چه بخش هایی از کمپین شما کار می کنند و چه اجزایی  وجود ندارند.  ،  در صورت نیاز  پس از آن شما می توانید بلافاصله واکنش نشان دهید تا استراتژی مبارزات انتخاباتی خود را تغییر دهید .

چطور ایمیل مارگتینگ را انجام دهیم ؟

دیو چافی از Marketing Insights نماینده با تجربه از عوامل موفقیت بازاریابی ایمیل با استفاده از مننژیک بیان میکند که از این مدل برای ارسال ایمیل استفاده کنید .

“CRITICAL“

  • خلاق ( Creative ) :  این به طراحی کلی ایمیل (طرح / تصاویر / رنگ) اشاره دارد. به طور خاص، ایده خوبی است که از هر مشتری بپرسید که آیا ایمیل ها را در متن یا HTML می خواهید، ​​چرا که اغلب یک اولویت وجود دارد.
  • ارتباط ( Relevance ) : هدفگذاری و  هدفگیری بیشتر. اگر می خواهید میزان پاسخگویی افزایش یابد، ایمیل های خود را به هر گیرنده مرتبط ارسال کنید  و ایمیل های ارسالی را  شخصی سازی کنید .
  • انگیزه ( Ncentive ) :  گیرندگان به ایمیل ها نگاه می کنند و فکر می کنند و به خود میگویند  “چه چیزی در آن برای من است”؟ پیامی با عنوان  ” یک رستوران و فست فود رایگان”  وجود ندارد؟ خب … ارسال ایمیل با عنوان پیشنهاد دریافت یک “ناهار آزاد” برای شرکت کننده احتمال بیشتری دارد که کاربران به ان پاسخ دهند .
  • زمان بندی ( Timing ) :  تمامی ایمیل ها را یک شبه ارسال نکنید ،ایمیل را به روی ارسال کنید که به کاربر این  اجازه را بدهید  آن را در صندوق پستی خود در طول روز کاری ببیند .  این همچنین به انتخاب روزهای خاص، ماه ها و حتی سال ها گسترش می یابد. به یاد داشته باشید – شما می توانید آزمایش کنید و اندازه گیری کنید که چه زمانی برای هر ایمیل چه کاری بهتر است.
  • ادغام (Integration  ) :  شرکت ها نمی توانند به یک روش بازاریابی تکیه کنند، و نه می توانند به چندین روش بازاریابی متفاوت متکی باشند. در عوض، بهترین شیوه های بازاریابی از ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) ( integrated marketing communication) استفاده می کند که در آن تمام جنبه های ارتقاء آنها با هم کار می کنند تا یک سیستم  را ایجاد کنند. بازاریابی ایمیل باید از اینجا نقطه شروع شود ، بنابراین ایمیل شما باید همان تصویر و پیام را به عنوان عملیات خود حمل کند. حتی زمان بندی مبارزات انتخاباتی باید با جنبه های دیگری از ترکیب بازاریابی شما کار کند.
  • کپی  ( Copy ) : با توجه به copywriting برای ایمیل خود، شما باید تمام جنبه های زبان، از خط موضوع تا به امضای ایمیل خود را در نظر بگیرید. در ایمیل، تمام لینک ها در آخر مطلب خود قرار ندهید ، آن ها را در کل مطلب خود پخش کنید .
  • ویژگی ها  (Attributes ) : در اینجا دیو درباره هدر ایمیل با ویژگی هایی از جمله  موضوع ،  آدرس، تاریخ / زمان دریافت و فرمت صحبت می کند. بار دیگر تست کردن کمپین ها می تواند ویژگی هایی را که مشتریان هرزنامه را در نظر می گیرند و همچنین ویژگی هایی را که برای کسب و کار شما مناسب تر است، رد کند
  • صفحه فرود ( Landing Page ) : آیا می خواهید این ایمیل ها منتهی  به فروش شود؟ فقط مشتریان خود را به صفحه اصلی خود هدایت نکنید؛ یک صفحه ی فرود درست کنید و خیلی کامل و شفاف توضیح دهید و زیبا کنید . یک سری فرم ساده در آن قرار دهید تا مشتریان اطلاعات خود را سریع ثبت کنند .

در آخر : بله … بازاریابی پست الکترونیک یک مولفه حیاتی در بسیاری از صنایع است، به ویژه برای ایجاد ارتباطات بین مشتریا  و شرکتها . یاد بگیرید که از آن استفاده کنید و و قطعا باعث رشد شرکت شما میشود .

فقط سعی کنید ایمیل دیگری ارسال نکنید که مستقیم به پوشه هرزنامه من وارد شود. و اگر ایمیل موفق شود آن را به صندوق ورودی من تبدیل کند تا  خواندن آن ارزشمند باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *